Na życzenie przyjeżdzamy do klienta
Media o nas
Gazeta Prawna
Fragmenty wywiadu udzielonego przez Pawła Niemiec, prowadzącego biuro matrymonialne, dla Gazety Prawnej.
(…) Prowadzenie takiego biznesu nie jest wcale takie proste, jak mogłoby się wydawać. Stworzenie strony internetowej do publikacji ogłoszeń nie wystarczy.
- Potrzebne są kompetencje, pasja i - jak w każdym biznesie - talent poparty ciężką pracą - mówi współwłaściciel Duet Centrum.
- To rynek bardzo hermetyczny. Zajmujemy się przecież osobistymi sprawami ludzi, poznajemy ich prywatne życie. To naprawdę wymaga zaufania (…)
Oferty matrymonialne są jednak ogromne. (…) W większości przypadków są to firmy małe, najczęściej prowadzone jednoosobowo, nie posiadające nawet stron internetowych, lecz jedynie wizytówki z adresem i numerem telefonów wykupione w serwisach yellow pages. Paweł Niemiec, prowadzi biuro matrymonialne w Warszawie oraz biuro matrymonialne w Katowicach i zatrudnia w nich w sumie sześciu konsultantów, nie ma o takich firmach najlepszego zdania.
- Większość takich biur mieści się między kuchnią a przedpokojem. Psują rynek nie tylko dlatego, że jakość ich usług jest słaba. Jeśli upadną, a w przypadku takich małych podmiotów jest to prawdopodobne, wpływa to też na pogorszenie wizerunku pozostałych firm. Bo ludzie czują się zawiedzeni. Naprawdę liczących się profesjonalnych firm jest może pięć - podkreśla.
(…) Duet Centrum biuro matrymonialne określa, że jest jedynym ogólnopolskim centrum zapoznawczym, które dysponuje zgranym zespołem socjologów, pedagogów, specjalistów od kształtowania relacji międzyludzkich. (…)
Przedstawiciele biur podkreślają, że sukces w tym biznesie zależy od bardzo wielu umiejętności interpersonalnych, przygotowania psychologicznego i socjologicznego, wyczucia, empatii oraz indywidualnego podejścia. Firmy takie jak Duet (…) starają się dodatkowo wzbogacić oferty matrymonialne np. o możliwość konsultacji z psychologami (…)
- Naszą grupą docelową, stanowiącą większość klientów, są osoby z wyższym wykształceniem między 25 a 45 rokiem życia. Często są to single bardzo zapracowani. W ramach oferty prestiżowej to one decydują na przykład, gdzie nasz konsultant się z nimi spotka - dodaje Paweł Niemiec.
(…) A co z internetowymi serwisami randkowymi?
- Ich skuteczność w porównaniu ze skutecznością biur jest znikoma, a do tego często szkodzą, zniechęcając potencjalnych klientów do poszukiwania partnera z pomocą pośredników. Mówiąc wprost, w serwisach randkowych można znaleźć kobiety i mężczyzn, w profesjonalnych biurach matrymonialnych my kojarzymy mężczyzn z takimi kobietami, jakich dokładnie szukają, i odwrotnie - podkreśla Paweł Niemiec. - Ponadto ogłoszenia matrymonialne, których pełno w Internecie, nie są w żaden sposób sprawdzane, a my weryfikujemy informacje na temat naszych Klientów.